Znani eksperci nie mają żadnych złudzeń. 2024 rok pod względem podatków wyglądał dość leniwie. Czytaj więcej »
Znani eksperci nie mają żadnych złudzeń. 2024 rok pod względem podatków wyglądał dość leniwie. Czytaj więcej »
SM Mlekpol wzmacnia struktury zarządzające. Z początkiem 2025 roku kluczowe stanowiska dyrektorskie i kierownicze w Wydziale Handlu grajewskiego przedsiębiorstwa objęły osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży mleczarskiej. Czytaj więcej »
Główny Urząd Statystyczny opublikował szybki szacunek wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych w grudniu 2024 r. Czytaj więcej »
Zbliżający się Sylwester 2024 zapowiada się spokojnie i skromnie. Aż 87 proc. Polaków planuje spędzić go we własnym lub rodzinnym gronie, z dala od wystawnych imprez czy plenerowych wydarzeń – wynika z badania „Sylwestrowe plany Polaków” na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Czytaj więcej »
Eksperci prognozują, że rok 2024 zakończymy z inflacją konsumencką w pobliżu 5% rdr. Niektórzy uważają, że w grudniu ceny art. spożywczych wzrosną w stosunku do zeszłego miesiąca o ok. 1%, a w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. będą wyższe o ok. 5,5%. Czytaj więcej »
Eksperci nie są w 100% zgodni co do tego, jakie czynniki będą kluczowe, jednak spodziewają się raczej wzrostu inflacji w grudniu do poziomu ok. 5% rdr. Ma to być efektem drożejącej żywności, ale też niepewnej sytuacji na Bliskim Wschodzie, która przekłada się na ceny paliw. Wzrost cen, właściwie jak co roku, nakręci też zwiększona konsumpcja w okresie świątecznym.... Czytaj więcej »
Polscy producenci mięsa drobiowego walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie. Czytaj więcej »
W tym roku tylko 11,2% Polaków postanowiło zorganizować święta, zaciągając kredyt lub pożyczkę gotówkową w banku albo w parabanku bądź u znajomych czy rodziny. Tak wynika z badania UCE RESEARCH i Grupy Offerista. Czytaj więcej »
W tym roku zakupy prezentów na lotniskach cieszyły się szczególną popularnością. W okresie od 1 do 19 grudnia 2024 r. sprzedaż perfum i kosmetyków była wyższa o 15,6 proc. niż w analogicznym okresie 2023 r. Dużą popularnością cieszyły się też produkty polskich producentów. Czytaj więcej »
O zakupie konkretnych art. spożywczych na święta najczęściej decyduje cena. Ale w tym roku ma znaczenie dla 78,5% kupujących, a w ub.r. była istotna dla 82,6%. Tym razem 70,1% Polaków stawia na promocję, a rok temu deklarowało to 69,6%. Na jakość wskazuje 53,3% rodaków Czytaj więcej »
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,5% wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o niemal 6% w porównaniu z październikiem 2023 r. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku, otwierając w tym tygodniu aż 8 nowych sklepów w różnych regionach kraju. Dzięki temu sieć osiągnęła dokładnie liczbę 362 placówek, z planami dalszego rozwoju. Czytaj więcej »
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób. Pojedynczy prezent przeważnie ma kosztować 51-100 zł. Najczęściej kupowane będą kosmetyki – 61,6%, zabawki – 56,1%, a także słodycze – 44,7%. Czytaj więcej »
Polacy ostro ruszają po świąteczne zakupy spożywcze. Tydzień przed Bożym Narodzeniem wybiera się po nie 33,8% rodaków, czyli więcej osób niż rok temu. Do tego 28,2% zamierza je zrobić dosłownie kilka dni przed świętami. Czytaj więcej »
Z najnowszego raportu rynkowego wynika, że co drugi ankietowany zamierza bardziej oszczędzać na świątecznych wydatkach niż rok temu. Z kolei przeciwne stanowisko zajmuje blisko czterech na dziesięciu respondentów. Czytaj więcej »
Obecnie najwięcej Polaków przygotowuje świąteczne prezenty dla 4-5 osób – 28,2%. Konsumenci przeważnie część upominków kupią online, a resztę – offline – 45,8%. Czytaj więcej »
Od stycznia 2025 roku funkcję prezesa obejmie Paweł Ziębaczewski, związany z firmą od 18 lat. Dotychczasowy prezes, Janusz Ciepliński, po ponad dwóch dekadach zarządzania, przechodzi do rady nadzorczej, gdzie dołączy do właściciela firmy, Piotra Marczaka. W zarządzie znalazł się również Robert Zdanowski, obecny dyrektor finansowy, z blisko 17-letnim stażem w firmie. Czytaj więcej »
13% Polaków przeznaczy średnio na organizację tegorocznych świąt 200-300 zł w przeliczeniu na jedną osobę. Kwota ta obejmuje wydatki na żywność, dekoracje, prezenty, spotkania czy wyjazdy. Czytaj więcej »
Tylko nieco ponad 11 proc. Polaków chce zaciągnąć pożyczkę lub wziąć kredyt na tegoroczne święta. Czytaj więcej »
Co powiesz, by w nadchodzącym roku pracować na oprogramowaniu handlowym, z którego funkcjonalności będziesz korzystać na 100 proc.? Czytaj więcej »
Po raz kolejny najwięcej osób ruszy na bożonarodzeniowe zakupy spożywcze tydzień przed świętami. Tylko tym razem będzie to dotyczyło 33,8% konsumentów, czyli jeszcze szerszego grona niż rok temu. Czytaj więcej »
Według najnowszego raportu, 51,2% aktywnych konsumentów zamierza przed najbliższymi świętami udać się na zakupy do galerii i centrów handlowych. W zeszłym roku 48,7% osób odpowiedzialnych za zakupy w swoich domach było przynajmniej raz w tym okresie w tego typu obiektach. Czytaj więcej »
Grupa Ferrero dołączyła do grona firm tworzących Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaangażowanie w zrównoważony rozwój planety i lokalnych społeczności to element DNA marki, która na wiele lat przed popularyzacją terminu ESG rozpoczęła raportowanie swoich działań w tych obszarach. Czytaj więcej »
Na upominki dla bliskich Polacy najczęściej przeznaczają kilkaset złotych. Jak wynika z najnowszego badania VeloBanku, co trzecia osoba kupi prezenty za 100-300 zł, a 29% zwiększy swój budżet na ten cel do 600 zł. Polacy chętnie korzystają z rabatów i promocji, częściej też zamiast stacjonarnie wybierają się na zakupy online. Czytaj więcej »
Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska, podsumowuje mijający rok oraz osiągnięcia w zakresie inwestycji, innowacji i wsparcia dla lokalnych producentów, a także zdradza plany na przyszłość. W 2025 roku sieć planuje znaczące inwestycje o wartości około 2 miliardów złotych, które obejmą rozwój nowych sklepów, centrów dystrybucyjnych oraz wdrożenie rozwiązań... Czytaj więcej »
Ile pieniędzy średnio zamierzają wydać w tym roku Polacy na celebrację Wigilii i Bożego Narodzenia (m.in. na żywność, dekoracje, prezenty, spotkania czy wyjazdy), w przeliczeniu na jedną osobę? Respondenci mieli do wyboru 13 odpowiedzi. Czytaj więcej »
W listopadzie codzienne zakupy w sklepach zdrożały rdr. o 5,5%, czyli tylko nieco bardziej niż w październiku, gdy wzrost wyniósł 5,4% rdr. Na 17 obserwowanych kategorii tym razem wszystkie były na plusie, a poprzednio jedna znalazła się na minusie. Czytaj więcej »
Abris Capital Partners podpisał przedwstępną umowę sprzedaży swojej spółki portfelowej Pehart, wiodącego rumuńskiego producenta artykułów higieny osobistej, czołowemu funduszowi private equity w krajach bałtyckich - INVL Baltic Sea Growth. Czytaj więcej »
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki. Czytaj więcej »
Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej nie napawają optymizmem. Mimo że pensja minimalna znacznie poszła w górę, to Polacy ograniczają wydatki na zakup dóbr trwałych, a nawet artykułów pierwszej potrzeby. Spadki sprzedaży notują kategorie m.in. żywności i napojów. Czytaj więcej »
Marka BLITZbee nie tylko tworzy naturalne i funkcjonalne...
Wywiad z Adamem Dutkowskim – Product Management Managerem w...
Wywiad z Urszulą Bonecką oraz Moniką Ziembowską ...
Trzy pytania do Piotra Pilarskiego, Managera ds. Sprzedaży i...
Wywiad z Aleksandrą Jakubowiak, Martini Marketing Managerką w...
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, największa wartość...
Miód coraz rzadziej kojarzony jest wyłącznie z tradycją i...
Projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej...
Podsumowanie ogólnopolskiej zbiórki w sklepach sieci Auchan ...
Marka Kubuś od lat pojawia się na eventach Runmageddonu KIDS...
Pyszny smak i najwyższa jakość to znaki rozpoznawcze...
Marka Fresh&Fruity ponownie zaskakuje miłośników...
Rewolucja w puszce...
Nowość od marki Krakus! Odkryj innowacyjny sposób na szybkie...
Z szacunku do tradycji i z myślą o przyszłości Lantmannen...
Jeszcze więcej punktów i wyjątkowe nagrody dla klientów...
Startuje kampania z okazji UEFA Women’s EURO 2025...
Tego lata marka Soplica, która w swoim portfolio posiada m.in...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. Dzięki autentycznym...
Muzyka, smak i design...